Posts tonen met het label Het nu en het Verleden. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Het nu en het Verleden. Alle posts tonen
maandag, november 28, 2016
woensdag, maart 02, 2016
zaterdag, augustus 01, 2015
donderdag, januari 09, 2014
BIJNA 15 JAAR GELEDEN
Toen ik hier in België kwam wonen heb ik een vriend gemaakt genaamd Bruno. Hij was de persoon die mij geholpen heeft met mijn eerste job. Helaas gaat het leven niet altijd zoals wij willen en heeft hem weggenomen - hoewel ik HÉÉL GOED weet de reden waarom dat hij niet meer aanwezig was in ons leven. Maar zoals altijd, ik neem de schulden voor wat andere doen. Ik heb altijd geloofd dat het leven juiste werkt, en dat het geeft zoals het weg neemt wat nodig is van ons leven. Maar gisteren was ze gul met mij, om deze vriend terug in mijn leven te brengen. Bijna 15 jaar hebben we elkaar niet meer gezien of gesproken tot gisteren en, het was geweldig en het leek zelfs alsof we elkaar de dag ervoor samen waren. We hebben de hele middag aan het spreken geweest, nadat ontmoette hij mijn man en dan was het tijd om wat te leren en te lachen tegelijkertijd. DANK U LEVEN!
Dit waren een paar foto's van 1994 tot het laatste jaar die wij elkaar gezien hebben in 1999.
En deze waren die van gisteren.
vrijdag, augustus 30, 2013
vrijdag, augustus 23, 2013
EEN MOOI HERINNERING
Dit was het laatste cadeau die ik van mijn ex-schoonmoeder gekregen heb. Eigenlijk was dit een cadeau voor mij en mijn man, een trouw cadeau die ze naar ons gestuurd heeft. Buiten het feit dat ik haar erg mis, ze is iemand die héél belangrijk was in mijn leven... goed en minder goed. Toch koester ik deze herinnering van haar dichtbij bij mijn hart en ziel. En zelfs als ik haar niet meer zie, is ze altijd en alle dagen in mijn gedachten en dat weet ze... ben ik zeker van!
In liefde zijn wij het meest krachtige wezens in het universum.
zondag, augustus 18, 2013
1 JAAR GELEDEN
...hadden wij Portugal verlaten!
Hiermee hebben we niet alleen onze persoonlijke dingen op onze mooie kleine jeep geladen, maar ook onze dromen en verlangens op onze nieuwe "thuis" - Belgïe - (allemaal nieuw voor mijn man), maar voor mij was het al THUIS voor al 15 jaar geweest. Er achter lieten wij alle verdriet, slechte deuren gesloten, en zetten wij op weg naar een beter leven - in alle opzichten!
Na een jaar hebben wij veel gedaan, maar er is nog veel meer te winnen. Er is veel om te streven en te leren. Maar, als ik terugkijk op het afgelopen jaar, voel ik me voller, gelukkiger, gevuld.. Zowel hier als in Portugal, hebben we onze uitdagingen, maar het belangrijkste is (aan het einde van dit alles) dat we ons hoofd kunnen 's nachts leggen te rusten en ons geweten in vrede is, in zalig stilte.
Toch geloof ik dat inspanning wordt met tijd beloond en ik waardeer alles met wat het leven mij brengt, of het nu goed is als het minst goed is. Dus ik (we) groeien!
Toch geloof ik dat inspanning wordt met tijd beloond en ik waardeer alles met wat het leven mij brengt, of het nu goed is als het minst goed is. Dus ik (we) groeien!
woensdag, juli 10, 2013
19 JAAR GELEDEN...
... was ik op dit moment gevuld met pijn in het ziekenhuis, wachtend op het geboorte van mijn kleine meisje... Ik was vol van pijn al twee dagen voorafgaand en van niks te hebben geslapen gedurende die tijd ... Ik kon de pijn niet meer verdragen, dus ik liep op het ziekenhuis rond het middag van de 10de Juli ... alleen was ze pas om middernacht en 15 minuten geboren. Helaas heb ik geen foto's van deze tijd... van deze momenten. De eerste foto die ik van haar nam was deze (en bij deze had zij al een week tijd):
Een onrustige zwangerschap ... en een leven verre van gemakkelijk te zijn, maar hier is ze ... 19 jaar later:
vrijdag, mei 24, 2013
zondag, februari 17, 2013
TERUG NAAR DE OORSPRONG
Zaterdag was een geweldige dag... Ik had een mini-terugkeer naar de oorsprong, en dat deed me glimlachen van oor tot oor.
Mijn afkomst is eigenlijke Afrikaanse ... ah ja, ik ben wit maar met een hart-vormige van Afrika. Ik ben geboren in Angola samen met mijn ouders en veel van mijn familieleden. Ik heb Afrikaanse vrienden die ik erg trots op ben. En zaterdag was ik met een van hen ... een oude vriend, een van mijn vader's beste vriend, die ons uitgenodigd heeft voor het diner bij zijn thuis:
Mijn afkomst is eigenlijke Afrikaanse ... ah ja, ik ben wit maar met een hart-vormige van Afrika. Ik ben geboren in Angola samen met mijn ouders en veel van mijn familieleden. Ik heb Afrikaanse vrienden die ik erg trots op ben. En zaterdag was ik met een van hen ... een oude vriend, een van mijn vader's beste vriend, die ons uitgenodigd heeft voor het diner bij zijn thuis:
Een simple dinner met lekkere wijn....
... mijn eigen portugees dessert...
Maar het beste was eigenlijk dit:
Dit laat mij denken aan mijn verleden... de eerste jaren hier in Belgie... Cabo Verde...
Ik had het al heel lang gemist, zo dansen... het was GEWELDIG!!!!
Ik had het al heel lang gemist, zo dansen... het was GEWELDIG!!!!
vrijdag, januari 04, 2013
39 JAREN VAN MIJ
Dit ben ik!
Van mijn 6 maanden, e dan van 1 jaar tem mijn 39 jaar (tot vandaag).
Geen retrospectie ... ben niet veel van deze dingen. Ik denk vaak aan ALLES dat ik al mee gemaakt heb, niet alleen in het afgelopen jaar.
Zelfs gisteren waar ik weinig werk had, pakte ik een notebook en begon ik te schrijven (mijn herinneringen bij wijze van spreken). Het was toch veel, maar heel kort en toch geschreven in kleine lettertjes heb ik 10 A4 pagina's. Ik moet het nu nog gaan terug alles herschrijven, verbeteren en zelfs een paar zinnen nog meer in detail toevoegen. En toch mist nog heel veel, en als ik blijft schrijven zoals gisteren maak ik een boek van ... OECH!
Ik zou een paar foto's willen plaatsen in bepaalde perioden van mijn levens verhaal. Het zal wat tijd nodig hebben om dit klaar te hebben. Ik weet dat het moeilijkste is reeds aan beginnen met het schrijven. De rest zal volgen. Een ding is zeker: I'M STILL STANDING!
God geeft ons niet de mensen die we willen, maar die die ons moet helpen, om ons te kwetsen, om ons lief te hebben en om ons de mensen die we zouden moeten zijn te maken.
Zelfs gisteren waar ik weinig werk had, pakte ik een notebook en begon ik te schrijven (mijn herinneringen bij wijze van spreken). Het was toch veel, maar heel kort en toch geschreven in kleine lettertjes heb ik 10 A4 pagina's. Ik moet het nu nog gaan terug alles herschrijven, verbeteren en zelfs een paar zinnen nog meer in detail toevoegen. En toch mist nog heel veel, en als ik blijft schrijven zoals gisteren maak ik een boek van ... OECH!
Ik zou een paar foto's willen plaatsen in bepaalde perioden van mijn levens verhaal. Het zal wat tijd nodig hebben om dit klaar te hebben. Ik weet dat het moeilijkste is reeds aan beginnen met het schrijven. De rest zal volgen. Een ding is zeker: I'M STILL STANDING!
God geeft ons niet de mensen die we willen, maar die die ons moet helpen, om ons te kwetsen, om ons lief te hebben en om ons de mensen die we zouden moeten zijn te maken.
zondag, september 30, 2012
GELUKKIG VERJAARDAG MA
Zelfs als je er niet meer bent, je bent iemand die héél belangrijk is voor mij en... IK MIS JE!
GELUKKIG VERJAARDAG MA!!
donderdag, april 14, 2011
EINDELIJK HEB IK HET VERSTAAN
De reden waarom je zo belangrijk was in mijn leven:
"Mensen denken dat een twellingziel de perfectste partner is en dat is wat iedereen wil. Maar een echte twellingziel is een spiegel, een persoon die blijkt alles over u te behouden, de persoon die doet je centreren in je zelf zodat u uw leven kunt veranderen. Een echte twellingsziel is waarschijnlijk de belangrijkste persoon die je ooit zult weten, want het is iemand die uw defensiedoeleinden naar beneden brengt en draagt op uw geweten. Maar om te leven met een twellingsziel voor ooit? Neen. Het is te pijnlijk. Twellingzielen komen in je leven om een gesloten deel van u open te krijgen en dan vertrekken ze. En dank God dat het zo is!"
"Eten, bidden, beminnen" van Elizabeth Gilbert
Etiquetas:
Boeken,
Gedachten,
Het nu en het Verleden
maandag, januari 31, 2011
VERSCHILL
Zoals meeste van jullie al weten, ik heb de kans gehad om in verschillende plaatsen te kunnen wonen. Geboren in Angola, heb ik moeten vluchten naar Zuid Afrika. Van daaruit ben ik naar Portugal verhuisd. Ondertussen heb ik een een tijdje in Marroko gewonen en dan tot mijn 18de in Portugal gebleven. Vandaaruit ben ik naar België verhuisd waar ik bijna 15 jaar daar gebleven ben. Altijd met Portugal in mijn hart, op dit moment is juist het omgekeerd...
Gemis... dat is iets dat wij altijd voelen... op iemand, op een plaats, op een speciaal moment van ons leven... maar ik kan niet negeren dat ik op dit moment dat ik de land die mij, voor een lange periode van mijn leven, goed heeft aanvaard mis.
Ik kan zeggen dat mij hart is in twee gedeeld... half is hier en die andere half is daar. Maar ik aanvaard het allemaal omdat alles mijn eigen keuze was. Ik ben nooit geforceerd om te gaan of om te blijven. En op dit moment mijn leven is HIER.. samen met de familie die ik gekozen heb. Hier in de mooi PORTUGAL.!
Met mijn voeten hard op deze land... de land van de zon en zee, droom ik met land van groen en wit.
Hierbij twee bijzonder verschil:
Centraal Station van Lissabon
(Foto getrokken in 1992)
Central Station van Antwerpen
(Foto getrokken in 1993)
Etiquetas:
Gedachten,
Het nu en het Verleden,
Ik
Abonneren op:
Posts (Atom)


















