Pages

Posts tonen met het label Feesten. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Feesten. Alle posts tonen

maandag, september 02, 2013

1STE SCHOOLDAG

En vandaag begon de eerste schooldag!

en deze jaar thema is:
CULTUURLIJK


Een terug samen zijn met collega's en speeltijd vrienden:


Een ingang in dit schooljaar, in een mooi thema, vol poëzie van de leerkrachten en de directrice van de school:


Nadat kwam de tijd om de diversiteit en gelijkheid te tonen, met het schilderij van de hand van ieder kind en leerkracht in de school op de muur te zetten:

Het leerkracht van mijn zoon deze jaar!

... en de hand van mijn zoontje!

Op het einde zo was de muur:


Dan kwam de tijd om naar de leslokalen te gaan en de echt werk mag beginnen:


Dat ze een geweldig leerjaar tegemoet hebben!

donderdag, augustus 29, 2013

HANSWIJK CAVALCADE 2013

Deze historisch-religieuze processie gebeurt slechts om de 25 jaar in de stad Mechelen hier in België. Het is zo gebeurde afgelopen zondag de 25ste met spectaculaire en super kleurrijk scenario, waarbij honderden vrijwilligers in authentieke kostuums de historische en religieuze taferelen. Ik was verbaasd over wat ik zag ... en zoals jullie zich kunnen voorstellen nam ik veel foto's .... meer dan 250. Ik zal we hier niet allemaal laten zien, dat kunnen jullie HIER zien, en toch laat ik jullie wat zien. Enjoy the trip!











Het was echt een unieke en onvergetelijke ervaring!

zondag, november 25, 2012

NOG IS EEN GEWELDIG ZONDAG

En het is een feit!

België heeft zo'n mooi dingen te zien zoals onze Portugal. Elk van hun op zijn zeer persoonlijke manier, maar allemaal prachtig. Vandaag hadden we het gezelschap van onze vrienden, diezelfde die ons hebben geholpen toen we hier zijn aangekomen in Belgïe. We hadden het genoegen van het verkennen van twee verschillende plaatsen. De eerste ging naar het domein Bokrijk. Wij gingen het openlucht museum bekijken maar het was gesloten. Helaas veel wordt gesloten van november af als gevolg van de kou. Niet naar het museum gaan kijken, maar we zagen wat er rond was, zoals deze zijn prachtig kasteel:
Photobucket

Daarna zijn wij naar HASSELT gegaan, het hoofdstad van het provincie LIMBURG.
Hierbij haar mooi Cathedral:
Photobucket

Daarna hebben wij het Begijnhof bezocht waar wij het kunst voorstelling hebben kunnen zien.

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Wij hebben ook chance gehad om het Jenever museum te kunnen bezoeken, GRATIS! :)


Photobucket
Photobucket
Photobucket
 
Photobucket

Op het einde stond deze meneer pannekoeken aan het bakken met gemarineerd jevener in. Dit hebben wij idd niet laten passeren en die hebben wij ook van geproefd.

Op het einde hebben wij van het Kertsmarkt kunnen genieten.

Photobucket Photobucket

Photobucket 

Hierbij het Kerstmans huis maar hij zal het nu heel druk hebben want hij was  niet thuis :)

Uiteindelijk was een fijn zondag met de juiste gezelschap! 

zaterdag, juni 16, 2012

IK BEN EEN TROTSE MOEDER

School is gedaan... welkom vakantie!!!

Buiten de feest bij de levering van diploma's, mijn zoonje is door de eerste school stap doorgegaan. Nu naar de 5de leerjaar, de school van de grote kinderen.




IK BEN HÉÉL TROTS OP HEM WAT ANDERS !!!!

En  nu komen nieuwe uitdagingen ... dat zal heel anders zijn dan verwacht (maar dit is een verhaal voor later)

zondag, april 03, 2011

FEESTIG WEEKEND

Deze weekend was een weekend vol muziek, dansen en lachen. Zaterdag hebben wij mijn nicht Joana gedoopt. En zondag het eerste eten bij mijn zus haar nieuwe thuis, vol vrienden, en plezante momenten om al "de rest" een beetje te vergeten, iets dat wij dringende nodig hadden.






Deze waren de fotos van de doop feest (echt maar een paar want ik trek heel veel fotos). 
De volgende zijn die van vandaag met vrienden op mijn zus haar nieuwe thuis:



GIRLS JUST WANNA HAVE FUN!!!! (right??) 
;D

zaterdag, december 25, 2010

EN DIT WAS ONZE KERSTDAGEN...


...wij hebben de kinderen koekjes laten maken...


... mijn man "dromen" laten bakken....

...een tafel volle lekkere dingen...

...waar op de 24ste de Bacalhau aan tafel was en op de 25ste de lekkere kalkoen...

...een lekkere wijn moest ook erbij maar, de beste cadeau was:

...de glimlach van mij kinderen (en ook die van Ana die samen met ons was)!

PRETTIGE KERST VOOR IEDEREEN