Pages

vrijdag, december 23, 2011

MIJN KERSTWENSEN

Ik ga je niet wensen dat je volgend jaar vrede en permanent geluk zult vinden. Ik zal je niet wensen da al je doelstellingen breekt en alle uitdagingen wint, vreugde in liefde vindt, rijk wordt en de sympathieke en de mooiste persoon op de planeet bent, maar ik zal u gezondheid wensen. Omdat gezondheid is iets  dat niet moet gespeeld worden!
Ik zal je niet wensen dat 2012 het beste jaar van uw leven is. 365 dagen (of 366 in dit geval) is zeer weinig tijd voor alle veroveringen, alle uitdagingen en alles meer die je zult wensen waar te maken.
Voor 2012 wens ik je iets anders…



Ik hoop je alle veroveringen herinnert. Dat je achteruit kijkt en alles ziet wat u veroovert hebt. Dat je herinnert alles wat je geleerd hebt, en vergeet niemand die je gesteund heeft in al deze situaties. Dat je bepaalt welk soort leven wilt je leiden. Plotseling is het niet wat je nu leeft,  en zeker niet wat je beiden ouders voor jou hebben gewild. Of je liefde. Of je vrienden. Of de maatschappij. Op het einde denkt erover naar het leven dat JIJ wilt hebben. Kies de mensen die je wilt volgen. Die die je steun geven in alle ogenblikken. Kies degenen die aan je zijde wilt en die die aan hun zijnde wilt zijn.
Ontdek wat je plezier geeft. Doe wat je houdt van te doen en doe het met liefde. Erken de persoonlijke kenmerken die je niet houdt van je eigen en leer om hen om te gaan (of om hen te aanvaarden) te veranderen als het nodig is. Je kunt en zou elke dag een betere persoon kunnen zijn. Omdat die persoon reeds binnen in je al leeft.
Zo, zoek het. Dring aan en geef niet op.
Ja, een volledig jaar is zeer klein voor zo vele wensen. Kijk enkel binnen jou eigen voor al macht die je nodig hebt.
Dan adem diep. Begin. Nu! Jou leven wacht!

Geen opmerkingen: